Filipijnen! - Reisverslag uit Talomo, Filipijnen van Fleur Vor - WaarBenJij.nu Filipijnen! - Reisverslag uit Talomo, Filipijnen van Fleur Vor - WaarBenJij.nu

Filipijnen!

Blijf op de hoogte en volg Fleur

12 Mei 2015 | Filipijnen, Talomo

Alweer 1,5 week stage erop zitten. Vorige week zijn Rianne en ik gestart met werken op afdeling de Sint Anne. Dit is een kraamafdeling. Op deze afdeling liggen niet alleen zwangere vrouwen, maar er liggen ook mannen met een longontsteking of andere ziektebeelden. Het werken is heel anders, de familie zorgt voor de patiënt. De familie is er dag en nacht. Je doet als verpleegkundige de controles, medicatie en artsvisite. Voor de rest zorgt de familie. Als een patiënt bijvoorbeeld een infuus nodig heeft wordt er een recept uitgeschreven door de zorg en deze wordt dan aan de familie gegeven. De familie moet dan zorgen dat de spullen gehaald worden en betaald. Als je het niet kan betalen kan er ook niet de juiste zorg gegeven worden.

Vrijdag hebben we met Helen en de andere studenten van de HAN een oriëntatie dag gehad waar we iedere woensdag stage kunnen gaan lopen. We zijn naar een weeshuis geweest, misbruikte kinderen, verslavingszorg en straat jongeren. Het was een leerzame dag, dit hebben we afgesloten door lekker een terrasje te nemen op het strand.

Afgelopen weekend zijn we met een aantal verpleegkundigen en een arts van het ziekenhuis naar het eiland Samal geweest. Dit is een eiland vlak bij Davao. Het was een super mooi eiland met een heel heldere zee. We hebben in het donker gezwommen in de zee en 's avonds zijn we gezellig met elkaar wat gaan drinken.

Afgelopen maandag zijn Rianne en ik op de afdeling Sint Catarine gestart, hier blijven we 2 weken stage lopen. Het is een kinderafdeling. Ik vind het een super leuke afdeling. Het is een grote zaal met 20 bedden. Er liggen kinderen tussen de 0 tot 14 jaar. De meest voorkomende opnames zijn; uitdroging, diarree en luchtweginfecties. We hebben kleurboeken gekocht om met de kinderen te gaan kleuren en contact te maken.

Morgen gaan we naar het health centre om baby's te gaan vaccineren. Spannend!

• 12 Mei 2015 - 13:30

Anja Keereweer:

Hallo Fleur
    Leuk om te lezen wat je zoal doet en meemaakt.
    Wel anders als bij ons, als ik het zo lees.
    Fijn dat jullie er ook op uit gaan om mooie dingen te doen en te zien.
    Kijk uit naar je volgend verhaal..
    Gr Anja

• 13 Mei 2015 - 19:26

Irna:

Hoi Fleur,

Leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen en meemaken.

Fijne en leerzame 3e week!

Veel liefs, mama.

• 26 Mei 2015 - 22:18

Oma Sientje:

Lieve Fleur!

Goed om te horen dat jij het zo goed naar jouw zin hebt! Het lijkt mij een erg leerzame stage! Geniet van de mooie momenten! Heel veel liefs en groetjes van Oma Sientje

• 29 Mei 2015 - 13:28

Jan Leermakers:

hoi Fleur,

leuk om je ervaringen te lezen. Een totaal andere wereld dan de onze, denk ik. Geniet er met volle teugen van. Als ik de foto's zo zie lukt dat wel !

Groetjes