Filipijnen - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Fleur Vor - WaarBenJij.nu Filipijnen - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Fleur Vor - WaarBenJij.nu

Filipijnen

Blijf op de hoogte en volg Fleur

04 Mei 2015 | Filipijnen, Davao

Op 28-04-2015 zijn Rianne, Mayke, Merel en ik aan ons avontuur begonnen in de Filipijnen. We vlogen om 11:15 aan in Schiphol en we kwamen de volgende dag om 21:00 (Filipijnse tijd) aan in Davao. Helen en Doods stonden daar al op ons te wachten. Nadat we kennis hadden gemaakt met Helen en Doods zijn we samen hun naar de Macdonalds gegaan. Dat deed ons erg goed, na zo’n lange vlucht. Daarna zijn we naar ons verblijf gegaan voor de komende 3 maanden. Ons verblijf zit een paar meter van het ziekenhuis af waar we de komende maanden stage gaan lopen. Ik vond het huisje er erg leuk uitzien, de wanden hebben een fel groene kleur. Overdag is het kraanwater hier erg warm en ‘s avonds is het water koud, maar het is goed te doen. Vooral omdat het hier overdag heel warm is, rond de 34 graden of meer. Tot nu toe heeft het wel iedere avond flink geregend, maar dat is wel lekker omdat het dan wat afkoelt.
We hebben inmiddels ook al kennis gemaakt met de andere studenten van het ziekenhuis. Zij verblijven in een ander huisje dan wij. Ze doen ook de verpleegkundige opleiding alleen dan aan de HAN Nijmegen. Er zijn hier ook veel vrijwilligers. Met de vrijwilligers en de andere studenten zijn we 01-05 wezen stappen, dit was erg gezellig. Lekker cocktails gedronken.
De Filipijnse bevolking is hier erg aardig en behulpzaam. Iedereen is vriendelijk en zeggen allemaal gedag. Sommige willen zelfs met ons op de foto.
Ik heb het hier erg goed naar mijn zin en de tijd vliegt. Morgen beginnen we met stage lopen in ziekenhuis Isaac T. Robillo Memorial Hospital. We hebben vanmiddag een rondleiding gekregen door Calinan van Helen en daarna starten we met een avonddienst. We hebben de komende week 5 dagen avonddienst. De dienst begint op 15:00u en eindigt om 23:00u.
Ik heb er zin in!

• 04 Mei 2015 - 17:15

Anja Keereweer:

Hoi Fleur,
    dat klinkt
    allemaal goed. Lekker snel gewend aan de andere cultuur en de lokale bevolking.
    En natuurlijk het eten, altijd rijst op het menu?
    Hier is alles het zelfde , geen rijst 3x per dag, maar brood met kaas.
    Vandaag en morgen een zonnetje en warm, nou ja warm vergeleken bij jou is het bij ons fris.

Groetjes Anja

• 04 Mei 2015 - 23:31

Irna De Vor:

Lieve Fleur,

Wat leuk om je eerste verslagje te lezen!
    Heel fijn dat je het goed naar je zin hebt en dat de tijd vliegt!
    Succes met de avonddiensten!

Veel liefs, mama.

• 05 Mei 2015 - 22:46

Astrid Hendriks:

Hee Fleur,

Een goed begin zo te lezen!
    Je bent goed opgevangen en de mensen zijn aardig!
    Ik ga je vanaf nu volgen via deze site.
    En ben benieuwd naar jouw volgende verhalen en foto's{?}
    Een hele leerzame stage gewenst!
    Lieve groeten van ons allemaal,

xxxxAstrid

• 06 Mei 2015 - 15:18

Carla:

Wat leuk om lezen! Ga je er ook foto's op zetten??
    Ben wel benieuwd naar de parel witte stranden maar ook de omgeving.
    Hele fijne avonddiensten en werk met plezier.

• 07 Mei 2015 - 15:15

Ingrid:

Hey Fleur.
    Wat heb jij vorige week een lange vlucht gemaakt. Gelukkig ben je enthousiast over het verblijf daar en heb je heel veel zin in je stagé.Dus is de lange zit lijkt me wel de moeite waard geweest. Tevens leuk om te horen hoe vriendelijk de mensen daar zijn, en dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen.
    Lieve Fleur, ik wens je heel veel werkplezier, ervaring, vriendschap en ontspanning toe.
    Liefs en warme groeten van ons allen.

xxxIngrid!