Belevenissen Boracay - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Fleur Vor - WaarBenJij.nu Belevenissen Boracay - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Fleur Vor - WaarBenJij.nu

Belevenissen Boracay

Door: Fleur de Vor

Blijf op de hoogte en volg Fleur

17 Juni 2015 | Filipijnen, Boracay Island

Maandag zijn we terug gekomen van 11 dagen Boracay. Wat is Boracay toch een mooi en gezellig eiland! De zee was helder blauw en op de boulevard waren heel veel leuke winkeltjes, restaurantjes en kroegjes. Hier hebben we flink gebruik van gemaakt. Lekker iedere dag zijn we wezen uiteten en bijna iedere dag hebben we gestapt. We hebben vele leuke activiteiten gedaan zoals, parasailen (dit vond ik erg eng, maar ben blij dat ik het gedaan heb, het uitzicht was super), “helmet diving” (je kreeg dan een helm op met zuurstof en zo kon je onderwater lopen en kon je de visjes voeren, erg gaaf om te zien) en eilandhoppen (met een bootje naar verschillende eilandjes en op sommige plaatsen hebben we in zee gesnorkeld). Echt heel mooi om gedaan te hebben allemaal!

Zaterdagmiddag dachten we ons transfer bedrijf te bellen, zodat ze ons zondagmiddag konden ophalen om ons naar het vliegveld te brengen. Tijdens het bellen kwamen we er achter dat onze vlucht die ochtend al was vertrokken! We hadden alle vier zo in onze gedachten, dat we zondagmiddag pas zouden vliegen! Nu moesten we dus een nieuwe vlucht boeken en deze vertrok maandagochtend. Hierdoor hadden we nu nog een dagje extra vakantie! Die hebben we goed besteed door nog eens lekker uiteten te gaan en winkeltjes te kijken. Onze terugvlucht is goed gegaan en na wat vertraging zijn we weer "thuis" in Calinan aangekomen.

Gisteren (dinsdag) zijn we gestart op de afdeling eerste hulp. We hebben al verschillende dingen gezien zoals, een reanimatie, een man met een vis botje in zijn keel en een man die in zijn vingertopje had gesneden en dat gehecht moest worden. Allemaal heel indrukwekkend om te zien hoe ze te werk gaan hier!